Expositie Gordel van Smaragd

Een zeer creatief gebaar

Nieuw bericht 12 juli 2018: Verkoop schilderij Hati Yang Kreatif

Berichtgeving 13 mei 2017: Op deze dag stond stichting Creatief Hart op uitnodiging van enkele kunstenaars die hun kunst exposeerden in een sfeervolle galerie, ‘Het Achterhuis’ te Roermond: Monique Hamar de la Brethonière, Cisca Hamar de la Brethonière, Karin Peters (Schilderkunst), Debbie Kakisina (fotografie) en Rob Brandt (beeldhouwwerk).

EXPOdigitaal-pageDeze kunstenaars hadden ons benaderd omdat zij iets moois wilden doen voor een stichting in verband met hun expositie ‘Gordel van Smaragd’. Zij zochten hiervoor een stichting die zich inzet voor een goed doel in Indonesië. En toen werd stichting Creatief Hart uitgekozen. Wij, het bestuur van stichting Creatief Hart, voelden ons uiteraard enorm vereerd. Zij hebben ons de mogelijkheid gegeven om op de expositie bekendheid te geven aan onze visie en missie. Op 13 mei waren wij dus aanwezig en hadden wij een eigen promotiehoek. Sammie (penningmeester) heeft voor de bezoekers nog een mooi woordje gedaan bij de opening. Op 14 mei waren wij niet aanwezig maar konden wij het promotiemateriaal laten staan.

Niet alleen dit was al een is mooi gebaar van de kunstenaars, maar de entree opbrengst werd ook nog eens gedoneerd aan de stichting. En wel € 700,98!

Daar waren wij even stil van, want het is toch geweldig dat kunstenaars die hun eigen werk exposeren, een dergelijke donatie doen!

De expositie had als thema de repatriëring van de Nederlandse-Indische en Molukse mensen vanuit Indonesië naar Nederland. Interessant onderwerp gegoten in prachtige schilderkunst, beeldmateriaal en fotografie, omkleed met mooie Indonesische muziek van een geweldige band, heerlijke catering met Indo bites, drankjes en leuke performances. Er waren veel bezoekers met een Indonesische achtergrond aanwezig, warme mensen. En wij hebben ook leuke gesprekken gehad met bezoekers over het goede doel van de stichting, en die erg geïnteresseerd waren. Perfect verzorgde expositie.

Ontzettend mooi dat wij voor de stichting, die zich inzet voor een doelgroep in Indonesië en met als thema creativiteit, aanwezig konden zijn op deze expositie over Indonesië. Het paste helemaal. Wij zijn de kunstenaars ontzettend dankbaar.

Wij bedanken Monique, Cisca, Karin, Rob en Debbie voor deze mogelijkheid en geweldige sfeer!

Speciale aandacht voor Monique Hamar de la Brethonière

Omdat wij bijzonder dankbaar zijn voor het feit dat wij de mogelijkheid hebben gekregen om onze stichting te presenteren en voor de donatie die wij in ontvangst mochten nemen, willen wij meer aandacht besteden aan Monique Hamar de la Brethonière en haar prachtige schilderkunst. Lees onder deze link meer.

collage expo2 collage expo