Info Kili Trek

Voor de potentiële deelnemers

Het is natuurlijk super als jij ook die berg op gaat! Je dient er echter wel rekening mee te houden dat je de kosten voor de vlucht en de trek helemaal zelf moet bekostigen, en daarnaast nog probeert om zoveel mogelijk sponsorgeld op te halen. Dit vragen wij aan iedereen die mee doet, het geldt dus ook voor mij. Hoe groter de groep, hoe lager de kosten voor de trek (met gids). Aansluiten bij mensen in een andere groep (dus met onbekenden) behoort ook tot de mogelijkheden. Reken echter op het uiterste bedrag aan kosten, € 3.000,- inclusief vlucht, 3 nachten hotel, de trek van á 7 dagen met gids en alle benodigdheden, incl. ontbijt, lunch en diner.

De vlucht boekt ieder voor zichzelf en is verantwoordelijk voor de eigen reis- en annuleringsverzekering. Stichting Creatief Hart zal de coördinatie van de groepsinschrijving voor de trek op zich nemen.

Wanneer

Schrijf je nu in vóór 30 november 2017.

Op een later moment zullen wij bekijken hoeveel personen zich hebben opgegeven en wordt er een datum gepland om bij elkaar te komen voor een informatie bijeenkomst.

Als wij als groep gaan, dan zullen wij met z’n allen bespreken wanneer wij die berg op gaan. Het streven is er om de trek in midden 2018 te doen. Er zijn bepaalde periodes waarin de berg niet beklommen kan worden of dat de weersomstandigheden wisselvallig zijn. De beste tijd om de Kilimanjaro te beklimmen is van half januari tot en met half maart en van augustus tot half oktober. Vooral in de laatst genoemde periode is er weinig regen en is het helder weer. Je zal ongeveer 10-12 dagen bezig zijn met de hele trek: vlucht, aankomst en settelen, de trek van 6 à 7 dagen en daarna rust. Direct terug naar Nederland vliegen is niet aan te raden. Je kunt er uiteraard nog voor kiezen om daarna een leuke safari erachter aan te plakken.

Als er personen zijn die de Kilimanjaro wel willen beklimmen als “Charity trek” voor stichting Creatief Hart, maar niet perse met mij en anderen of toch liever in een andere periode, dat kan uiteraard ook. Geef dat aan en dan sturen wij de benodigde informatie toe om een sponsoractie op te zetten.

Beklimming op eigen risico

Ga jij met mij mee? Ben jij je ervan bewust dat de kans aanwezig is dat je last “kan” krijgen van hoogtezieke, in meer of mindere mate, en dat het echt wel zwaar zal zijn (heel erg koud, soms lastig te beklimmen stukken)? Zo nee, dan zullen wij jou daarover informeren. In ieder geval de tijd nemen en acclimatiseren (dus rust dag tijdens de hike) is het allerbelangrijkste. Daarom zal ik niet de kortste route nemen maar eentje waarbij de kans op het behalen van de top en in gezonde toestand, “maximaal” is. De trek wordt gedaan met een gids en er zijn dragers die o.a. tenten dragen (voor al het materiaal wordt gezorgd, er wordt ook gekookt voor je). Je hebt verder geen klimtouwen e.d. nodig. Wel heb je goede outdoor schoenen en kleding nodig. Meer informatie krijg je na inschrijving deelname.