Mt. Everest Base Camp ‘Charity’ Trek

Een keiharde uitdaging:

De Mount Everest Base Camp trek via 3 bergpassen

Start: 15 november 2016 / Sluiting: 1 december 2016
LET OP: deze klim is met succes beëindigd. Zie hier de foto’s.
Opgehaald bedrag: € 1.080,50

Ik, Dewi, ga deze fysieke uitdaging aan! Het doel is niet alleen om het basiskamp van de Mount Everest te bereiken maar om geld op te halen ten gunste van het goede doel van stichting Creatief Hart.

Waarom ik dit doe

Steeds als ik op een van de projecten in Indonesië ben en ik zie dat de kinderen met een lichamelijke of geestelijke beperking – de doelgroep van de stichting – soms werkelijk worstelen en toch proberen hun eigen fysieke grenzen te verleggen, ben ik zo dankbaar dat ik fysiek wel gezond ben. Daar wil ik dan ook goed gebruik van maken. Ook ik ga nu mijn grenzen verleggen.

Het doel van de stichting is om zoveel mogelijk kinderen met een lichamelijke of geestelijke beperking in Indonesië creatief onderwijs aan te bieden. Ook deze kinderen hebben behoefte aan zelf-ontplooiing, waardering en erkenning en zij hebben daar dan ook, net als ieder kind, recht op! De stichting is momenteel bezig met het opzetten van een ‘Creatief Sociaal Centrum’ in Lovina op Bali. Een mooi project in ontwikkeling en het gaat erg goed, maar er is nog genoeg te doen en het is de bedoeling om het project uit te breiden naar andere delen van Indonesië. Er is geld nodig voor onder andere gedegen ruimte, materiaal voor het uitvoeren van de creatieve lessen en goede (creatieve) begeleiding voor kinderen met een lichamelijke beperking. Daarom hoop ik met deze fysieke uitdaging geld op te halen zodat dit project volledig verwezenlijkt kan worden.

Wat heeft de stichting dus nodig: jou als enthousiaste sponsor!

Hoe ik het ga doen

De trek zal vanaf midden november 2016 plaatsvinden. Het doel is het basiskamp (5367m) te bereiken waar de bergbeklimmers zich voorbereiden op de daadwerkelijke beklimming van de Mount Everest (8848m hoogte). Ik ga uiteraard niet tot dat punt. Het hoogste punt dat ik wil bereiken is gelegen op zo’n 5500m. Zeker niet gemakkelijk want ook voor mij zal er zeker genoeg te beklimmen zijn. In plaats van de route via de standaard (klassieke) bergpas ga ik de route afleggen via drie bergpassen: Renjo-La at 5,360m, Cho-La at 5,380m and Kongma-La at 5,535m. Een flinke uitdaging dus. Bekijk hier de route van de trek: ebc_3-passes_trek.

Hoe de tocht zal verlopen is een verassing maar een greep van wat er in ieder geval op mijn pad zal langs komen: lange dagen hiken door een zeer robuuste omgeving, trotseren van mijn hoogtevrees en de kou, geen comfortabele slaapplekken of douches, sobere maaltijden en last but not least…flink spierpijn, en dat 19 dagen lang. Maar ik weet waarvoor ik het doe!

Het is zeker niet voor niets

Creatief onderwijs past heel goed binnen het fysiotherapeutische traject dat deze kinderen al volgen. En dat niet alleen, de activiteiten van stichting Creatief Hart hebben al bewezen dat creatief onderwijs op meerdere vlakken een positief effect heeft op het welzijn van de kinderen:

way-to-ebc

• Verbetering van de fijne motoriek
  • Verbetering van de concentratie en focus
  • Leren samenwerken
  • Zelfontplooiing
  • Gevoel van waardering en erkenning
  • Vergroten van de zelfredzaamheid
  • Vergroten van het zelfvertrouwen
  • Leren eigen inkomsten te genereren

Hoe onnodig is het als deze kinderen worden weggestopt in een hoekje terwijl dat niet nodig is. Ook voor de ouders van deze kinderen is het belangrijk om dit in te zien. Stichting Creatief Hart zorgt ervoor dat ook deze kinderen een plaats krijgen binnen de Indonesische maatschappij en economie. Ieder kind verdient toch een kans op een goed en kleurrijk leven!?

Helpt u mij, dan helpt u stichting Creatief Hart.

Alvast dank voor uw financiële bijdrage.

‘Hart’elijke groeten, Dewi (voorzitster)