Overige inzamelingsacties en events

Inzamelingsactie door Yanien Veenendaal

Dat was een ware verassing voor voorzitter Dewi op Tweede Kerstdag bij een vriendin van haar, Yanien Veenendaal.

Yanien had een inzamelingsactie georganiseerd voor het goede doel van de stichting. Dat ging heel mooi en onopgemerkt. Yanien had vrienden benaderd met de vraag of zij wilden bijdragen aan een kerstdonatie voor de stichting. Daar kreeg zij enthousiaste en zeer gulle reacties op. Ook had zij Basisschool De Ichtus te Apeldoorn, waar een van haar dochters op zit, gevraagd om mee te doen aan deze kerstdonatie actie. Eerder was het plan om samen met deze basisschool de opbrengsten van de Lentemarkt 2018 aan de stichting te doneren, maar die ging niet door vanwege het slechte weer. Yanien wilde niet wachten op de volgende markt, want met het weer in Nederland weet je het maar nooit. Zodoende hebben zij op de basisschool een actiefbrief opgesteld gericht tot o.a. de ouders, en mooie kokers gemaakt om het donatiegeld in te doen.

Het resultaat van deze inzamelingsactie met donaties van Yanien en haar gezin, vrienden en personen via de basisschool: € 700,-! Dit had Yanien zelf ook niet verwacht, dus ook voor haar een verassing.

Yanien volgt de stichting sinds de oprichting in 2013 en is sindsdien vaste supporter. Zij helpt zoveel mogelijk mee met de organisatie van events van de stichting en draagt met al haar enthousiasme bij aan vergroting van de naamsbekendheid. En nu dus weer een geweldige actie, die Dewi echt niet heeft zien aankomen.

Wij, het bestuur van de stichting en het team in Indonesië, willen Yanien ‘HART’elijk bedanken voor deze kerstdonatie. Uiteraard bedanken wij alle lieve personen, dus de vrienden en diegenen via Basisschool De Ichtus te Apeldoorn, die de kinderen met een beperking in Indonesië een creatief hart toedragen! De overhandiging van de kerstkaart met de kerstdonatie is gefilmd. Je kan het hier bekijken op Facebook.

Eindejaarsfeest 2016 georganiseerd door stichting Creatief Hart

Op 17 december 2016 vond de eindejaarborrel plaats in Rotterdam, georganiseerd door ons. Onder de aanwezigen waren geadopteerden uit o.a. Indonesië en vrienden. Het doel was: uiteraard de stichting onder de aandacht brengen, en uiteraard een gezellig samenzijn. En dat is gelukt met zo’n 45 aanwezigen. Een mooi clubje bij elkaar, met aandacht voor alles wat op het programma stond. Bekijk hier enkele de foto’s van de avond. We hadden een loterij met mooie prijzen. De opbrengst was ten behoeve van het goede doel van de stichting. Van LARASbag hebben wij een hele mooie Batik tas gekregen t.w.v. 80,-, wij zijn enorm blij en dankbaar voor dit mooie gebaar.

Ook hebben wij eerder een paar grote en volle dozen met hele mooie canvas foto’s gekregen van vrienden van de stichting, Utung Buter en Fiona Vorrik. Voor de loterij hadden wij er een paar ter beschikking gesteld. Verder hadden wij nog kwalitatief hoogwaardige decoratieve spullen uit Indonesië. Het was een mooi feestje. Zelfs de eigenaar van de locatie (Café Tom Tom) die achter de bar stond, vertelde ons achteraf dat het een heel bijzonder feest was.

Wij hadden een optreden van Wendy Maria en Jacco, voor een hele kleine prijs hebben zij een ontzettende mooie performance gegeven. Een performance die enorm goed binnenkwam bij het publiek, maar dat was te verwachten. Inger Irawati en Supri Yanto deden als duo een act, ook een hele emotionele gewaarwording. Taike Bemelmans, Yanien Veenendaal en Marian Kraaijenhof hadden weer heerlijke Indo bites gemaakt en DJ Miss Hayes heeft kosteloos de avond voorzien van een prima beat. Een mooi feest om naar terug te kijken.

Vlooienmarkt oktober 2015

Ook dit maar eens proberen, het voltallige bestuur op de markt. Koud, maar gelukkig wel gezellig! Wij bedanken iedereen die spullen en kleding hebben afgeleverd voor de marktverkoop.

Eindejaarsfeest Indonesian Adoptees Worldwide (IAW) 2014

Wij waren wederom van de partij op het eindejaarsfeest van IAW in Rotterdam, dit keer op 27 december 2014.

Wat een super feest in de Witte Aap georganiseerd door Ana van Keulen! Een goede partycrew, Indonesische hapjes, heel veel kroepoek (gesponsord door Go-Tan) en leuke optredens van de band X-Entric, Ricky Risolles en Rosmini Intan met haar Zumba act.

Ook hielden wij een ‘hart’elijk woordje over ons goede doel en activiteiten. Daarna hebben wij leuke spullen uit Indonesië geveild.Met dank aan de vrienden van de stichting die spullen voor deze veiling hebben meegenomen of verstuurd vanuit Indonesië! Iedereen die met een item naar huis is gegaan, veel plezier ermee (Zie foto onder, links).

Eindejaarsborrel Rotterdam en loting 2013

Stichting Creatief Hart was uitgenodigd voor het eindejaarsfeest van Indonesian Adoptees Worldwide in Rotterdam op 28 december 2013. Een feest waar veel mensen aanwezig waren die oorspronkelijk uit Indonesië komen of een link hebben met het land. Stichting Creatief Hart heeft op deze avond haar goede doel toegelicht en een loting gehouden. De 1e prijs was een dinercheque (te besteden in een Indonesisch restaurant) van € 30 en de 2e prijs was er een van € 20,-. De dinercheques zijn beschikbaar gesteld door Selected Indonesian Restaurants (SIR). Met deze sponsoring waren wij natuurlijk erg blij!
(Zie foto onder, rechts)