Kilimanjaro Challenging ‘Charity’ Trek

English version

Ik, Dewi, ga deze fysieke uitdaging aan! Het doel is niet alleen om de top van de Kilimanjaro te bereiken maar om geld op te halen ten gunste van het goede doel van stichting Creatief Hart.

Ben jij die enthousiaste persoon die mij wil sponsoren?

Er is een heleboel geld nodig maar het is dan ook wel een geweldig project met duurzaam profijt voor deze kinderen op maatschappelijk, sociaal en economisch vlak. Daarom hoop ik, en eventueel met anderen, deze fysieke uitdaging geld op te halen, zodat dit project volledig verwezenlijkt kan worden.

Een keiharde uitdaging: beklimming van de Kilimanjaro.

Wanneer in 2018: Start klim 4 oktober
Route: 8 dagen Lemosho Route

Deze actie is voorbij. De opbrengst is € 1.080,-. Zie foto’s op Facebook voor een mooie impressie. Dewi bedankt iedereen die haar heeft gesponsord!

Waarom ik dit doe

Als oprichtster en tevens voorzitter van deze stichting, draag ik graag op een uitdagende manier bij aan de doelstelling van de stichting, ook als het om een zware uitdaging gaat. Steeds als ik op een van de projecten in Indonesië ben, en ik zie dat de kinderen met een lichamelijke of geestelijke beperking – de doelgroep van de stichting – soms werkelijk worstelen en toch proberen hun eigen fysieke grenzen te verleggen, ben ik zo dankbaar dat ik fysiek wel gezond ben. Daar wil ik dan ook goed gebruik van maken. De stichting is momenteel bezig met het opzetten van een ‘Creatief Educatief Centrum’ op Bali. Je leest er alles over op deze pagina:

De Kilimanjaro, gelegen in de regio Kilimanjaro in het Noord-oosten van Tanzania, is een vrijstaand bergmassief van 60 bij 80 kilometer dat is gevormd door drie stratovulkanen, ongeveer 3 graden ten zuiden van de evenaar. De Kilimanjaro is de hoogste berg van Afrika en staat in het rijtje op nummer 4, van de zeven hoogste bergen van elk continent (‘seven summits’). De berg ligt op 5,895m boven zeespiegel en is de hoogste “vrijstaande” berg ter wereld.

Wordt het een zware klim? Ja, maar hoe spannend is dat. In november 2016 heb ik voor de stichting het basiskamp van de Mount Everest via 3 bergpassen bereikt, met als hoogste punt 5,535m. Dat was behoorlijk grensverleggend. Maar nu ga ik wederom mijn grenzen verleggen. Op naar de 5,895m. Het lijkt een relatief klein verschil maar op deze hoogte is het toch wel even anders.

Hoe de tocht zal verlopen is een verassing maar een greep van wat er in ieder geval op mijn pad zal langs komen: lange dagen hiken door een zeer robuuste omgeving, trotseren van mijn hoogtevrees en de kou, geen comfortabele slaapplekken of douches, sobere maaltijden en last but not least…flink spierpijn, en dat 6 tot 7 dagen lang.

Maar ik weet waarvoor ik het doe!

Het is zeker niet voor niets

Hoe onnodig is het als deze kinderen worden weggestopt in een hoekje terwijl dat niet nodig is. Ook voor de ouders van deze kinderen is het belangrijk om dit in te zien. Stichting Creatief Hart zorgt ervoor dat ook deze kinderen een plaats krijgen binnen de Indonesische maatschappij en economie. Ieder kind verdient toch een kans op een goed en kleurrijk leven!?

Help de kinderen van Indonesië die elke dag moeten leven met een lichamelijke of verstandelijke beperking!

Alvast dank voor jouw deelname of donatie*.

‘Hart’elijke groeten, Dewi

* Je sponsort voor het goede doel van de stichting en niet voor de Kilimanjaro trek en de vlucht want die worden door mijzelf volledig bekostigd.