Zomerfeest 2017

Een bedankje van het bestuur van stichting Creatief Hart

Met een persoonlijke noot van de voorzitter.

Op zaterdag 15 juli 2017 vond de zomer BBQ plaats, georganiseerd door stichting Creatief Hart. Wij verheugden ons er enorm op. Een feest bedoeld om zoveel mogelijk mensen bij elkaar te brengen die op wat voor manier dan ook betrokken zijn bij de stichting: vrienden, familie, donateurs. Dit keer wilden wij de kinderen van onze supporters er ook bij betrekken. Hiermee wilde wij ook laten zien hoe belangrijk het is voor kinderen om creatief bezig te kunnen zijn en het dus belangrijk is om die kans ook te geven aan onze doelgroep in Indonesië: zij hebben ook recht op een goed leven. Voor hen is het allemaal niet vanzelfsprekend om creatief bezig te kunnen zijn. Maar wat hebben de kinderen genoten. En de ouders ook want die deden lekker mee en/of konden lekker relaxen, want de zon kwam toch nog voldoende tevoorschijn. Er was genoeg te doen: maskers maken en schilderen, cakes versieren met marsepein, vliegers maken, Mandala’s kleuren, Bingo, grabbelton, en wedstrijd parcours (pinda’s verplaatsen van het ene bord naar het andere bord met Chinese eetstokjes, spekkoek eten uit een wasbak, met een emmer zo lang mogelijk op je hoofd en badminton). Ook hadden we verkoop van canvasdoeken met mooie Indonesische impressies.

IMG_0472 (1) IMG_0466 IMG_0462 IMG_0459 IMG_0452 IMG_0449

Kort voordat het feest plaatsvond hebben wij toch gekozen voor een locatie waarbij wij ook naar binnen konden als het wel zou regenen. Het feest zou eigenlijk in het Julianapark in Utrecht plaatsvinden maar het weer was te wisselvallig. Ontzettend blij met The Colour Kitchen Zuilen! Wij kregen gelukking heel snel respons van het management toen wij vroegen of er plaats was voor een feest voor zo’n 50 volwassenen en 25 kinderen. Zo fijn dat wij daar dan ook terecht konden.

IMG_0447 IMG_0439 IMG_0438 IMG_0436 IMG_0433 IMG_0431

Een hele bijzondere locatie, mooi groot terras met leuke zitplaatsjes en groot grasveld dat voor ons was gereserveerd. Wij mochten kosteloos gebruik maken van de ruime zaal en meubilair. Voor de BBQ was er een heerlijk assortiment aan vlees, vis, en vegetarisch samengesteld en het was allemaal super verzorgd. Grote tap limonade voor de kids en zelfs nog marshmallows van de BBQ en stukjes brownies als dessert. Het team van die dag was echt super: meedenkend, flexibel en buitengewoon vriendelijk. Ontzettend bedankt daarvoor!

Voor mij persoonlijk was het extra bijzonder omdat er veel mensen aanwezig waren die mij volop hebben gesteund vanaf het moment dat ik de stichting oprichtte, en sinds maart 2013 op wat voor manier dan ook hun steentje hebben bijgedragen. Vrienden die zich meerdere keren op zeer sportieve wijze hebben ingezet voor inzamelingsacties en/of die het goede doel al een paar jaar financieel ondersteunen.

IMG_0429 IMG_0427 IMG_0417

IMG_0409 IMG_0405IMG_0425

Mijn moeder, Nelly Deijle, die altijd probeert mee te denken en te helpen. Voor het feest heeft zij logo’s op de T-shirts voor het bestuur gemaakt. In de aanloop naar het feest hebben wij samen heel wat cadeautjes ingepakt die zij ter beschikking had gesteld voor de grabbelton. Heerlijk die voorpret. En verder heeft zij er voor gezorgd dat er genoeg verf en tekenspullen waren voor de kids- activiteiten. Haar partner Ron Aerts heeft al het materiaal voor de vliegers ter beschikking gesteld en al het voorwerk verricht. Op de dag zelf heeft hij met de kids de vliegers verder in elkaar gezet. Mooi tijdverdrijf en de kids vonden het prachtig.

IMG_0353  IMG_0349 IMG_0371IMG_0382IMG_0404IMG_0340

Theo Kruijer, die de stichting de laatste jaren op allerlei manieren heeft ondersteund, had nu voor de Bingo heel veel en mooie prijzen ter beschikking gesteld. Niet alleen de kids maar ook de volwassenen waren helemaal into the Bingo!

IMG_0338 DSC_0905 DSC_0903 DSC_0901  DSC_0897 DSC_0892 DSC_0894 DSC_0883 DSC_0884 DSC_0878 DSC_0863

Sinds juni 2017 hebben wij een zeer enthousiaste stagiaire, Babita, die zich vanuit haar studie richt op marketing- en promotie activiteiten. Zij zal dit tot eind augustus 2017 doen. Zij had alle cake, marsepein en spullen voor de maskers mee een heeft de kids geholpen bij deze activiteiten. Haar zwager Kishen Bhoelai van R-decoration, ballonendecoraties en special effects, was er ook die van ballonnen allerlei voorwerpen en dieren kon maken. Hij doet dit vaker op feesten en voor partijen.  Wij bedanken hem dat hij dit initiatief steunde. Een mooie donatie dus voor op die dag! Wij willen ook bedanken: Yanien en Johan Veenendaal voor een donatie voor de spekkoek, Jesper van Wieringen en Taike van Helmond voor het helpen bij enkele activiteiten. En niet te vergeten Ron, de Bingo gastheer die het leuk kon presenteren!

IMG_0497  IMG_0495

De Canvas foto’s waren ook in trek. Toch nog voor € 55 verkocht. Leuk! Het was eigenlijk niet de bedoeling om geld in te zamelen. Het samenzijn stond nu volledig voorop. Maar wat leuk dat wij toch nog een bedrag in onze donatie box hadden, in totaal € 170,-. Ontzettend bedankt lieve sponsors, ook namens de kinderen in Indonesië die wij steunen.

DSC_0857 DSC_0856 DSC_0852 DSC_0845IMG_0342

Als oprichtster ben ik ruim tevreden met waar stichting Creatief Hart nu staat. Veel opgebouwd in de laatste jaren, geoogst voor de toekomst. Sinds de oprichting heb ik “creatieve try outs” gedaan op verschillende eilanden in Indonesië, veel genetwerkt en daardoor veel goede mensen leren kennen, vergroting van de naamsbekendheid, samenwerkingsverbanden (kort en lang) aangegaan met allerlei partijen, samengewerkt met vrijwilligers en zelfs al personeel aangesteld om de creatieve try outs nog beter uit te kunnen voeren.

Ontzettend mooi maar ook veel en hard werken naast een full-time baan. Daarom heb ik in december 2016 mijn ontslag ingediend om verder te gaan als ZZP juriste en voornamelijk juridische dienstverlening aanbied via moderne communicatiemiddelen. Zelfs als ik in Indonesië ben voor de coördinatie van de creatieve projecten. Op deze manier kan ik het werk voor de stichting beter combineren. En nu kan ik dan toch uiteindelijk zeggen, het gaat er echt komen! Het Creatief Educatief Centrum voor kinderen met een lichamelijke en geestelijke beperking in Indonesië. Want alle creatieve try outs hebben laten zien dat de doelgroep er echt baat bij heeft.

Sammie van der Hooft en Erika Koopmans hebben in juni 2016 het stokje overgenomen van de oude bestuursleden. Ontzettend fijn om samen met hen de nieuwe plannen echt vorm gaan te geven. Twee enthousiaste lieve personen die zich erg betrokken voelen bij de visie van de stichting en zich met hun creatieve hart willen inzetten om het doel te verwezenlijken.

DSC_0831DSC_0868
In september a.s. ga ik naar Bali om creatieve workshops te geven aan de kinderen met een lichamelijke of geestelijke beperking op onze projecten, maar ook ga ik uiteraard onderzoek verrichten om ons ondernemingsplan voor het Creatief Educatief Centrum nader vorm te geven. Uiteindelijk zal hier een uitrolplan uit voortvloeien en uiteraard hopen wij begin volgend jaar te beschikken over alle benodigde middelen en ondersteuning van partijen voor de totstandkoming van het Creatief Educatief centrum, en voldoende subsidies te hebben ontvangen ten behoeve van de hele uitvoering. Het nieuwe beleidsplan 2019-2024 zal nadere invulling geven. Nog genoeg te doen, maar hoe mooi is dat als je bezig mag zijn met het opbouwen van iets geweldigs.

Dewi.
(voorzitter/oprichtster)

zomerevent2017

En namens het voltallige bestuur van stichting Creatief Hart,

Nogmaals, bedankt voor iedereen die er was zaterdag. Wij als bestuur kijken terug op een prachtige dag! Wij houden jullie allemaal op de hoogte van onze mooie plannen.

Sampai jumpa!